28.06.2026
ראשון
י"ג בתמוז התשפ"ו
▲︎ לוהט
▲︎ חם
▲︎ עוררו עניין
| 10:27:12 | ◀︎ | סיסקו פותחת בתוכנית הרה-ארגון שלה: מפטרת 471 עובדים | |
| 09:08:00 | ◀︎ | נעצר האקר איראני: "גרם לנזק של יותר מ-3 מיליארד דולר" |
הכותרות שעניינו הכי הרבה גולשים בדף זה
לפני שעה ו-36 דקות
72.73% מהצפיות
מאת אנשים ומחשבים
משטרת מונטנגרו עצרה האקר, אזרח איראני-טורקי, שמתקפות הסייבר שלו על תשתיות אמריקניות גרמו לנזקים של מיליארדים. המעצר אירע בסוף השבוע, ברקע אזהרות חוזרות ונשנות מצד הרשויות האמריקניות מפני פעילות סייבר התקפי של איראן. ה-FBI סייע למשטרה המקומית במעצר. הוא מבוקש על ידי ארה"ב בשל מתקפות סייבר שהסבו נזק של 3.4 מיליארד דולר. "המעצר הוא חלק ממאמץ רחב של ארה"ב לשבש את פעולות הסייבר", ציינו התובעים, "אלו בוצעו בהתאם לאינטרסים של איראן".
משטרת מונטנגרו מסרה, כי החשוד בן ה-39, ששמו נמסר רק בראשי תיבות, .A.B, נעצר בעיירת הנופש והתיירות קוטור בשיתוף פעולה עם ה-FBI. הוא מחזיק באזרחויות איראנית וטורקית.
"העצור מבוקש על ידי בית משפט פדרלי בניו יורק בכמה אישומים, כולל קשירת קשר להונאת מחשבים, פריצה, פשע מאורגן וגניבת זהות. משנת 2013 ואילך ביצע א.ב. פיגועי פריצה רחבי היקף בסייבר כנגד תשתיות אמריקניות, כולל יותר מ-150 אוניברסיטאות", מסרה המשטרה המקומית.
לפי הרשויות במונטנגרו, "הנתונים הגנובים והגישה לחשבונות האוניברסיטאות שנפרצו שימשו למימון פעילויות של כוחות משמרות המהפכה האיראניים וגופים נוספים, כולל אוניברסיטאות איראניות".
הבולשת של ארה"ב עבדה עם הרשויות במדינה שבמערב הבלקן כדי לאתר ולעצור את החשוד. ה-FBI לא הגיב לדיווח.
ההאקר העצור צפוי להופיע בפני בית משפט בבירת מונטנגרו, פודגוריצה, שם השופטים ידונו בבקשת ארה"ב להסגרתו.
ב-2018 האשים משרד המשפטים האמריקני תשעה אזרחים איראנים בפריצות לאוניברסיטאות ולארגונים אחרים כדי לגנוב מחקר ונתונים אקדמיים. הרשויות בארה"ב לא מסרו אם המעצר הנוכחי קשור למקרה הזה.
לפני 16 דקות
27.27% מהצפיות
מאת אנשים ומחשבים
כחודש וחצי לאחר שהודיעה על תוכנית רה-ארגון רחבה, הכוללת מחיקה של 4,000 משרות, הודיעה כעת סיסקו על פיטוריהם של 471 עובדים במתקניה שבקליפורניה, שמרביתם עוסקים בתפקידי הנדסת תוכנה.
מפתחת טכנולוגיות הרשת, האבטחה והבינה המלאכותית שלחה בשבועות האחרונים שלושה מכתבי WARN (התראה על התאמת עובד והכשרה מחדש) למחלקת פיתוח התעסוקה קליפורניה, שמפורטים בהם עשרות קיצוצי משרות. לפי חוק ה‑WARN של קליפורניה, מעסיקים עם 75 או יותר עובדים נדרשים למסור הודעה בכתב מראש של 60 יום.
במכתבי ה‑WARN צוין, שהעובדים קיבלו הודעה על הפיטורים במאי, והפיטורים ייכנסו לתוקף באמצע יולי ."המהלך צפוי להיות קבוע במהותו. העובדים יקבלו הודעה על הפיטורים בתאריך 14 במאי 2026, ועבודתם תופסק בתאריך 13 ביולי 2026 (או בתוך פרק זמן של 13 ימים לאחר תאריך זה)," נכתב במכתבים, שחתומה עליהם סיידה גרייסון דיל, סמנכ"לית וסגנית היועצת המשפטית לענייני תעסוקה בסיסקו.
הסיבה הרשמית למהלך היא רצונה של ההנהלה להסיט משאבים אסטרטגיים לטובת מנועי צמיחה עתידיים, דוגמת אבטחת מידע, תשתיות רשת, אופטיקה וטכנולוגיות בינה מלאכותית.
צ'אק רובינס, יו"ר ומנכ"ל החברה, חשף בשיחת המשקיעים על תוצאות הרבעון האחרונות את תוכנית הארגון מחדש, שמטרתה "למקד משאבים בתחומים אסטרטגיים".
במכתב לעובדים בחודש מאי האחרון הסביר רובינס במזכר פנימי שנשלח לעובדים, כי "החברות שינצחו בעידן ה-AI יהיו אלו עם מיקוד, דחיפות והמשמעת להסיט ללא הרף השקעות לעבר התחומים שבהם הביקוש ויצירת הערך לטווח ארוך הם החזקים ביותר".